středa 22. dubna 2015

Co je normální?

Mám trochu krizi a tak jsem se rozhodla, dokopat se k tomu, abych napsala další článek. Co je vlastně normální? Každý na to máme jiný názor protože definice normálnosti prostě neexistuje.
Hned první odpověď mě rozesmála. Můj nejlepší kamarád odepsal: Pod pojmem normální si představuji 50% populace - heterosexuály. A potom, že normální člověk je asi ten, který se dokáže přizpůsobit a je v rámci možností podobný jako ostatní. Člověk se do "vzorce" normální - nenormální prostě už rodí. Některým tento vzorec vyhovuje, jiným nikoli. Většina lidí je nucena se přizpůsobit. Další odpověď přišla od mé drahé: Být normální není normální a nic a nikdo není normální, můžeme se snažit být normální jak nejvíce chceme, ale jediné co tím dokážeme je, že budeme ještě víc nenormální než předtím. Další odpověď mi přinesla moje dobrá kamarádka: normální? Na to neexistuje jednoznačná odpověď. Co je pro jednoho normální, to nemusí být normální pro ostatní. Myslím si, že normálnost jako taková neexistuje, ale když to vztáhneme k většině, tak je normální to, co ostatní považují za "běžné". Kamarád odepsal, že nikdo na světě není normální, je to těžké vysvětlit a ještě těžší napsat co se pod pojmem "normální" může všechno ukrývat. Jak to ukončit? Normální je podle mě to, co lidi považují za "zaběhnuté, běžné". Lidé se snaží být tak hrozně stejní, jen proto aby se aspoň přiblížili "normálnosti", že nikdo na světě vlastně není normální.. A to je na tom to nejsmutnější...

1 komentář:

  1. Myslím ze jsi to vystihla dobře normální=běžný, vidím že můj názor není nijak originální, jen víc zamotaný :-D "má dráha" to zní tak dobře :) ❤

    OdpovědětVymazat